torsdag den 14. juli 2016

Broche - lukket løb - Eva Deigaard Lepri


 

Jeg elsker brocher!!

Det være sig i ædle metaller, træ, gamle broderier og nu også i løbbinding.
Jeg havde lyst til at se, hvor småt jeg kunne løbbinde, så det var
udgangspunktet i brochen. Jeg synes, det er smukt, når ting "vokser ud over"
kanter og spreder sig. Derfor bruger jeg ofte mine brocher, så de netop
stikker enten op over kanten på beklædningen eller bliver 3-D agtige i deres
udtryk. Det er også vigtigt for mig, at en broche former sig efter sin
placering, altså følger kroppen, så det ikke bliver noget påklistret, men
mere integreret og organisk. På den måde kan man også forme brochen til at
sidde fx på skulderen frem for på brystet.
 
 
Brochen måler 8cm x 5 cm, hvor den er bredest.
Cirklerne er fra 1,5 cm til 3 cm i diameter. Sjælen er tyndt papirgarn 1,65 og
bindegarnet er henholdsvis:

Gul cirkel: Thistle 3-trådet poleret hørtråd (Læderiet)
Hvid- og sortmelerede cirkler: Hvid og sort viskose lamel garn (yarn.dk)
Beige cirkel: japansk bomuldgarn (Sommerfuglen.dk)
Grå cirkel: Venne merceriseret bomuldstråd NE 20/2.